Moderní lístečkování?
Moderní lístečkování jako spolehlivý náborový nástroj? Jasně!
Hned na úvod bych rád upozornil, že se rozhodně neztotožňuji s lístečky ve schránkách typu „Lékařka hledá dům v této lokalitě“, nebo „Jsme mladý pár a velmi rádi bychom bydleli na tomto sídlišti, nemáte byt na prodej?“. Naopak tuto techniku odsuzuji a jsem přesvědčen, že tyhle fígle a jim podobný, jsou důvodem, proč mají realitní makléři tak špatné jméno. Tak teď už pojďme na to.
Poptávka
To o čem zde mluvím je poptávka, reálná poptávka, pracujete s ní? Možná trochu ano, občas poptávající obvoláte, hodíte jim nějaký mail se svou novou zakázkou a tím to hasne. Co takhle ale aktivně hledat a nabrat díky tomu nejednu nemovitost? A to navíc zcela pohodlně od pracovního stolu? No jasně! A jak? No díky Facebooku! Přece byste ode mě nečekali něco jiného. výhodou Facebooku, speciálně pak reklamy, je totiž to, že jste schopni vaší poptávku, ale i cokoliv jiného, doručit nejen na tu správnou cílovou skupinu, ale hlavně na konkrétní lokalitu. Pokud tedy máte klienta, který hledá byt na konkrétním sídlišti, tak vy jednoduše zacílíte reklamu právě tam a nikam jinam. Když k tomu přidáte i hezké a trefné sdělení, to by v tom byl čert kdyby si toho nikdo nevšiml.
Jak na to?
Zprvu je potřeba mít tu poptávku, nebojím se, že byste v portfoliu žádnou neměli, naopak si myslím, že jich máte až až. Jednu si tedy vyberte a vytvořte na jejím základě líbivý banner. Perfektní jsou poptávky, které vycházejí z vámi prodané nemovitosti, vysvětlím. Typicky máte na prodej hezkou nemovitost, na kterou se vám nahrne hromada zájemců. Jenže koupit může jen jeden, ale i ti ostatní by zde rádi bydleli, líbí se jim místo, příroda, vybavenost, cokoliv. Vaše reklamní sdělení pak může tenhle příběh hezky odprezentovat a do banneru můžete umístit i samotnou prodanou nemovitost. Tím rapidně zvednete důvěru. Pokud takový příběh nemáte, ale ozvali se vám klienti, jestli by jste jim nepomohl/a najít něco ideálního pro ně, pak může reklama vypadat například takto:
No a teď to cílení. U těchto poptávek je cílení opravdu velmi jednoduché. Správce reklam na Facebooku nám totiž u cílení na lokality nabízí špendlík, který můžeme umístit kamkoliv na mapě, vy si pak vyberete jak velký rádius kolem špendlíku chcete zasáhnout, minimum je 1 kilometr. Mám ovšem jeden trik, díky kterému jste schopni zacílit i na konkrétní nemovitosti, opravdu, ale to vám ukážu zase až příště. Není tedy nic jednoduššího, než špendlík „zapíchnout“ na klienty poptávanou lokalitu a vybrat relevantní rádius. U reklamy výše vypadalo cílení následovně:
Hotovo, vaše poptávka se pak doručuje přesně tam, kde má!
Funguje to!
Tímto způsobem můžete zužitkovat všechny své poptávky. Ve chvíli, kdy váš někdo osloví, zdali byste mu pomohl najít jeho vysněnou nemovitost, pustíte jednoduše reklamu na danou lokalitu a čekáte. Jasně, ne vždy to zafunguje, ale často se na reklamu skutečně někdo ozve, a to nejen samotní majitelé, ale hlavně lidé kolem, kteří o nějaké nemovitosti vědí, často i mnohem dřív, než se nemovitosti dostanou na trh. Jak tento kontakt dál zpracujete už je na vašich obchodních dovednostech. Třeba to bude opravdu přesně to, co vaši klienti hledají, pokud ne? Rádi jim s prodejem pomůžete no ne?
Tato technika funguje nejen u mě, ale i u dalších realitních makléřů, kterým s reklamou na Facebooku pomáháme. Stejným způsobem vlastně můžete doručovat cokoliv, brandovou reklamu ve vaší lokalitě, den otevřených dveří ve vaší nemovitosti, poptávku po prostoru na plotě pro vaše plachty za úplatu, nabídku odhadu zdarma, prostě cokoliv.
Tip na závěr
Není žádné tajemství, že občas narazíte na prezentaci svého „kolegy“, která je tristní a nejspíš i důvodem, proč se nemovitost prodává tak dlouho a rádi byste dotyčnému pomohli (prodávajícímu, nikoliv makléři), protože víte přesně, co prezentace potřebuje. Jenže nechcete házet do schránky dopis a psát v něm o tom, jak je jejich současný makléř k ničemu apod. Takové konání vám je proti srsti, což je zcela v pořádku, mně také. Takže to budete ignorovat a doufat, že se třeba prodávající sám rozhodne makléře obměnit. Nojo, jenže teď už víte, že díky Facebooku můžete oslovit lidi na konkrétním sídlišti, nebo v konkrétní zástavbě, tedy i prodávajícího. Kreativitě se meze nekladou, můžete se pustit do prezentace vašich služeb a dotyčnému ukázat, že hezky odprezentovat nemovitost vlastně znamená trochu něco jiného. Věřte, že pokud správně zacílíte a dotyčný není jedním z těch, kdo nemá sociální sítě, vaše reklama se mu rozhodně párkrát zobrazí, jednou na Facebooku, pak na Instagramu a nakonec i v Messengeru, to vše nenásilnou a zcela morální formou. Na závěr i zde musím upozornit, že tuto techniku doporučuji využívat opravdu jen tam, kde to dává smysl. Nejsem zastáncem přebírání zakázek jako náborové aktivity, každý den ovšem narážím na hromadu katastrofálních prezentací, u kterých mi je stydno a bylo by fajn, kdyby se prodeje ujal někdo jako jste vy, tedy kvalitní realitní makléř.
Pokud si nejste jisti, jak reklamu na Facebooku správně nastavit, můžete se mrknou na >můj kurz<, ve kterém se vás ji pokusím naučit a plně porozumět. Nebo mi jednoduše napište a nechte to na mně, já se vám o vše rád postarám.